top of page
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-01.jpg

Exposición Sabotajes

La grieta (constante) de la imagen (fotográfica)

Curaduría - Camilo Londoño

Galeria Lokkus

Dic 2018 - Ene 2019 > MDE - COL

camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-02.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-04.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-05.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-03.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-12.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-10.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-11.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-07.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-09.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-17.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-08.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-13.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-23.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-18.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-24.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-21.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-20.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-19.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-22.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-32.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-29.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-37.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-31.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-28.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-35.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-36.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-38.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-40.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-42.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-44.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-41.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-45.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-49.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-art-photography-53.jpg

Correspondences.

Curated by Camilo Londoño.

The architect's training, his work as a photographer, and the constant references to the history of photography intertwine in Camilo Echeverri's work, which focuses on creating visual devices with a sharp sense of space. In this work, he mixes images of different characteristics. Analog and digital photographs, postcards, reproductions from archives, enlargements of negatives, and found objects are some of the sources that compose this body of work.

From the project's name itself, Echeverri cautiously points out a sabotage in the relationship that the viewer establishes with the image. The narrative arrangement of the photos, which seeks to make sense of the discourses, reflects its own instability. The photo alone is resized—altered—when confronted with others. Faced with this fracture, it is the exhibition artifact that manages to condense, in perspective, the connections that can be built or destroyed from the staging of the image. The reader-observer must then examine from different angles the acts presented to them in order to find the relationships with which the author constructs a melancholic atmosphere, intertwining built space and ruins, the body and sexuality, the relationship between the masculine and the feminine, nature, and emptiness.

Correspondencias.

Curaduría - Camilo Londoño.


La formación de arquitecto, su quehacer como fotógrafo y las referencias constantes a la historia de la fotografía son las líneas que se entremezclan en el trabajo de Camilo Echeverri, el cual se preocupa por crear, a partir de un agudo sentido del espacio, dispositivos visuales. Para esta obra entremezcla imágenes de diferentes características. Fotografías análogas y digitales, postales, reproducciones de archivos, ampliaciones de negativos y objetos encontrados son algunos de los orígenes que componen este corpus.


Desde el mismo nombre del proyecto Echeverri señala, cautelosamente, un sabotaje entre la relación que establece el espectador con la imagen. El ordenamiento narrativo de las fotos que procura dar un sentido a los discursos refleja su propia inestabilidad. La foto por sí sola se redimensiona —altera— al enfrentarse con otras. Ante esta fractura es el artefacto expositivo lo que logra condensar, en perspectiva, las conexiones que se pueden construir, o destruir, a partir de la puesta en escena de la imagen. El lector-observador debe, entonces, revisar desde diferentes ángulos los actos que se le presentan para poder encontrar las relaciones con las que el autor construye una atmósfera melancólica donde entrelaza el espacio construido y las ruinas, el cuerpo y la sexualidad, la relación de lo masculino y lo femenino, la naturaleza y el vacío.

Exposición Sabotajes

Curaduría - Camilo Londoño

Galeria Lokkus

Dic 2018 - Ene 2019 > MDE - COL

“La imagen, como la palabra, no es algoúnico, no es verdad ni mentira, depende de su uso”.
Georges Didi-Huberman.


camilo-echeverri-correspondencias-exposicion-lokkus-03.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-exposicion-lokkus-04.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-exposicion-lokkus-02.jpg
camilo-echeverri-correspondencias-exposicion-lokkus-05.jpg
bottom of page